Termék vizualizáció
– fotózás helyett 3D látvány
Egy új termék megalkotása során, a tervezőasztalról általában a gyártás felé vezet az út. Amennyiben a készítők nincsenek megelégedve a kész áruval, visszatérnek a tervezéshez. Ez mind időigényes és költséges feladat.
Napjainkban már lehetőség nyílik a 3D termék vizualizáció segítségével, hogy már a gyártás előtt fotórealisztikus megjelenítéssel vizsgálják meg az adott terméket, hogy az megfelel-e a küllemi elvárásoknak. Amennyiben elfogadásra kerül, a gyártást megelőzően az elkészült látványtervet felhasználhatják marketing célokra, ezzel mind időt és pénzt spórolva.
A másik lényeges felhasználási területe a termék vizualizációnak, amikor a drága, időigényes fotózást megkerülve látványtervet készítenek és ezen vizuális eszközöket használják marketing és értékesítési célokra.